torsdag 9 januari 2014

Oslo!



Förra helgen åkte jag till den här damen i Oslo! Peppen var total!


Jag anlände per buss på fredagen och blev mött av Elin och David på stationen och sen gick vi direkt till en super mysig  tapasrestaurang. Men där låg min kamera nerpackad så ni får tro mig på mitt ord när jag säger att det var bra. ( eller kolla in Elins blogg då jag tror det kan komma upp bilder där).

På lördagen åkte vi in till centrum för köra sightseeing genom Oslo. Vi gick först lite i affärer, kunde ju inte hålla oss, vi har ju inte shoppat tillsammans på flera månader!


Sen drog vi oss till operan. 


Cool byggnad med många olika vinklar och så fick man gå upp längst hela den. 





Måste ju ta kort på mig! Så här ser man ut när man inte spexar... Rätt upp och ned så att säga, blir inte roligare.


Så fint! det är ju något med hav alltså.


Vi vandrade upp på taket.




Gick ju inte att ha en så tråkig bild på mig som den innan, jag är ju huvudpersonen på en blogg för sjutton! Nä, det fick vi ju göra något åt så här kommer lite mer spexiga bilder. 




Och kommer man för nära i rätt vinkel kommer vampyrtänderna fram!


Men Elin var glad ändå


Efter operan gick vi bort mot Aker brygga. På vägen stannade vi för lunch på Vapiano 


Fin fint och gott


Ute på Tjuvholmen kollade vi på riktigt vräkiga lägenheter. Priset? Ja just lagom runt 50 Norska miljoner. Men jag kände att det var lite för mycket insyn för mig så skippade att slå till. Så finns några fortfarande till salu om någon är sugen 


Upp till slottet! Mäktigt


Och fin vy ner för Karl Johan. Därefter försökte vi hitta ett fik men det var visst inte norrmännen lika skillade på som vi här nere i syd. Var mer take away ställen eller resturanger. Men tillslut hittade vi ett litet ställe och fick oss en kaffe. En säger jag för att jag trots mitt hävdande hela dan om "att en kaffe hade suttit fint nu" total vände och beställde en chailatte när det väl var min tur att beställa. Det är roligt det där att jag kan förvåna mig själv efter så många år av att just vara mig själv...


Hemma hos Elin och David hade David gjort pizzadeg och grejer så vi åt hembakta pizzor gjorda på en sån där pizzasten i ugnen.  David var inte helt nöjd med degen men jag och Elin, som lite tycker att " det är ju pizza hur kan det bli fel!?" tyckte det blev super najs!


Två tummar upp på denna dagen!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Nice ni såg ut att ha det!

Anonym sa...

Kanondag!

Och det där med vampyrtänderna är ju kul!